ZX-10R 2022

PRIS: KOMMER,-


BESKRIVELSE


Nye Ninja ZX-10R er utviklet i et samarbeid mellom Kawasaki Racing Team og Kawasaki fabrikken
i Japan. Den er testet, optimalisert og godkjent av verdensmesterne Jonathan Rea og Tom
Sykes. Dette er så nære en kan komme det å være en del av Kawasaki World Superbike
team.

Integrerte Winglets

Innebygde Winglets genererer downforce som hjelper til med å holde forhjulet på bakken under sterk akselerasjon.

TFT fargeskjerm

Den kompakte heldigitale TFT fargeskjermen gir et høyteknologisk, høyverdig utseende. Den nye måleren tilbyr også en rekke tilleggsfunksjoner.

Next-Generation Ninja Styling

Den aerodynamiske racer-inspirerte frontdekselet fremhevet med LED-frontlykter, nytt Ram Air-inntak og en høyere vindskjerm, er fronten til Ninja ZX10Rs Next-Generation Ninja styling.

Smartphone Connectivity

En Bluetooth-chip innebygd i instrumentpanelet gjør at føreren kan koble seg til sykkelen trådløst. Gjennom å bruke din smarttelefon og appen "RIDEOLOGY THE APP" får du tilgang til en rekke instrumentfunksjoner, noe som bidrar til en forbedret kjøreopplevelse.

Integrerte kjøremodus: Sport, Road, Rain, Rider (Manuell)

Komplette modus som binder sammen S-KTRC og Power Mode lar føreren justere Traction Control og momentkurve for å passe enhver kjøresituasjon.

Aerodynamisk sittestilling

Oppdaterte styre- og fotpinnestillinger bidrar til en mer aggressiv, banefokusert kjørestilling, mens en ny setedesign hjelper føreren å komme langt nok ned og bak for å minimalisere vindmotstand.

Elektronisk Cruise Control

Med Kawasaki's cruise control system settes ønsket kjørehastighet med et enkelt trykk på "set" knappen. Når funksjonen er aktivert kan føreren slippe gasshåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm, og det bidrar til en avslappet og komfortabel langtur

Air-Cooled Oil Cooler

Basert på tilbakemeldinger fra Kawasaki sin WSB racingsykkel, har den nye luftkjølte oljekjøleren en uavhengig krets - en design som ofte sees på modeller med høy ytelse.

Powerful 998 cm3 Liquid-Cooled, 4-Stroke In-Line Four

Oppdateringer av Ninja ZX10R sin kraftige motor gir renere utslipp samtidig som den beholder ytelsen til forgjengeren.

High-Performance Brembo Brake System

Doble høykvalitets Brembo m50 monoblock bremsecalipere med store ø330 mm bremseskiver. Spesialtilpasset radial-bremsepumpe og stålomspunnede* bremseslanger med racingspesifikasjoner. Leverer enestående bremseprestanda. *Stålompunnede bremseslanger er kun på NinjaZX10RR

High-Grade Suspension

Mer banefokuserte innstillinger for den WSBK utviklede BFF forgaffelen og BFRC støtdemperen håndterer vektforskyvning mellom foran og bak og bidrar til en lettkjørt sykkel.

Light-Handling Chassis

Oppdateringer av chassiets geometri, som kompletterer den anerkjente stabiliteten til 2019-modellen, bidrar til økt svingytelse og lettere håndtering.

Close-ratio Transmission

Utvekslingsforholdene til Ninja ZX-10R er ideelle for banekjøring. Et større bakdrev (39T >> 41T) og kortere avstand mellom 1., 2. og 3. gir gir et sterkt melloregistrer for raskere utgang av sving og kvikkere akselerasjon.

Kawasaki River Mark

Som en anerkjennelse for prestasjonen i Superbike World Championship ble det gitt en spesiell tillatelse til å bruke River mark på Ninja ZX-10R.

TEKNISK DATA

Motor

Motortype

Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer

Slagvolum

998 cm³

Størrelse x slagdybde

76 x 55 mm

Kompresjonsforhold

13.0:1

Ventilsystem

DOHC, 16 ventiler

Drivstoffsystem

Innsprøytning: Ø 47 mm x 4, doble injektorer

Tenning

Digital

Startsystem

Elektrisk

Smøring

Tvunget smøring, våt sump med oljekjøler​

Ytelse & Transmissjon

Maksimal effekt

149.3 kW {203 HK} / 13,200 rpm

Maksimalt dreiemoment

114.9 N•m {11.7 kgf•m} / 11,400 rpm

Drivstofforbruk

TBC l/100 km

CO2 Utslipp

TBC g/km

Maksimal effekt med RAM Air

156.8 kW {213 HK} / 13,200 rpm

Girkasse

6-trinns, kassett

Sluttutveksling

Forseglet kjede

Primærutveksling

1.681 (79/47)

Utveksling 1.gir

2.600 (39/15)

Utveksling 2.gir

2.158 (41/19)

Utveksling 3.gir

1.882 (32/17)

Utveksling 4.gir

1.650 (33/20)

Utveksling 5.gir

1.476 (31/21)

Utveksling 6.gir

1.304 (30/23)

Clutch

Våt multi-disk, manuell​

Bremser & Fjæring

Bremser, front

Doble semi-flytende 330 mm Brembo skiver. Caliper: Radialmonterte Brembo M50 monoblock, 4 aluminium stempler

Bremser, bak

Singel 220 mm skive. Caliper: 1-stemplet

Fjæring, front

43 mm invertert gaffel med eksternt kompresjonskammer. Justerbar kompresjons- og returdemping samt fjærforspenning. Top-out fjær

Fjæring, bak

Horisontal bakmontert link med BFRC trykksatt piggyback støtdemper. Justerbar retur- og kompresjonsdemping samt justerbar fjærforspenning. Top-out fjær​

Ramme & Mål og vekt

Rammetype

Twin spar, støpt aluminium

Forsprang

105 mm

Fjæringsvei foran

120 mm

Fjæringsvei bak

115 mm

Dekk, front

120/70ZR17M/C (58W)

Dekk, bak

190/55ZR17M/C (75W)

Styrevinkel V/H

27° / 27°

L x B x H

2,085 x 750 x 1,185 mm

Akselavstand

1,450 mm

Bakkeklaring

135 mm

Drivstoffkapasitet

17 liter

Setehøyde

835 mm

Kjøreklar vekt

206 kg