
ZX-10R 2022
PRIS: 298.990,-
BESKRIVELSE
Nye Ninja ZX-10R er utviklet i et samarbeid mellom Kawasaki Racing Team og Kawasaki fabrikken
i Japan. Den er testet, optimalisert og godkjent av verdensmesterne Jonathan Rea og Tom
Sykes. Dette er så nære en kan komme det å være en del av Kawasaki World Superbike
team.
Integrerte Winglets
Innebygde Winglets genererer downforce som hjelper til med å holde forhjulet på bakken under sterk akselerasjon.
TFT fargeskjerm
Den kompakte heldigitale TFT fargeskjermen gir et høyteknologisk, høyverdig utseende. Den nye måleren tilbyr også en rekke tilleggsfunksjoner.
Next-Generation Ninja Styling
Den aerodynamiske racer-inspirerte frontdekselet fremhevet med LED-frontlykter, nytt Ram Air-inntak og en høyere vindskjerm, er fronten til Ninja ZX10Rs Next-Generation Ninja styling.
Smartphone Connectivity
En Bluetooth-chip innebygd i instrumentpanelet gjør at føreren kan koble seg til sykkelen trådløst. Gjennom å bruke din smarttelefon og appen "RIDEOLOGY THE APP" får du tilgang til en rekke instrumentfunksjoner, noe som bidrar til en forbedret kjøreopplevelse.
Integrerte kjøremodus: Sport, Road, Rain, Rider (Manuell)
Komplette modus som binder sammen S-KTRC og Power Mode lar føreren justere Traction Control og momentkurve for å passe enhver kjøresituasjon.
Aerodynamisk sittestilling
Oppdaterte styre- og fotpinnestillinger bidrar til en mer aggressiv, banefokusert kjørestilling, mens en ny setedesign hjelper føreren å komme langt nok ned og bak for å minimalisere vindmotstand.
Elektronisk Cruise Control
Med Kawasaki's cruise control system settes ønsket kjørehastighet med et enkelt trykk på "set" knappen. Når funksjonen er aktivert kan føreren slippe gasshåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm, og det bidrar til en avslappet og komfortabel langtur
Air-Cooled Oil Cooler
Basert på tilbakemeldinger fra Kawasaki sin WSB racingsykkel, har den nye luftkjølte oljekjøleren en uavhengig krets - en design som ofte sees på modeller med høy ytelse.
Powerful 998 cm3 Liquid-Cooled, 4-Stroke In-Line Four
Oppdateringer av Ninja ZX10R sin kraftige motor gir renere utslipp samtidig som den beholder ytelsen til forgjengeren.
High-Performance Brembo Brake System
Doble høykvalitets Brembo m50 monoblock bremsecalipere med store ø330 mm bremseskiver. Spesialtilpasset radial-bremsepumpe og stålomspunnede* bremseslanger med racingspesifikasjoner. Leverer enestående bremseprestanda. *Stålompunnede bremseslanger er kun på NinjaZX10RR
High-Grade Suspension
Mer banefokuserte innstillinger for den WSBK utviklede BFF forgaffelen og BFRC støtdemperen håndterer vektforskyvning mellom foran og bak og bidrar til en lettkjørt sykkel.
Light-Handling Chassis
Oppdateringer av chassiets geometri, som kompletterer den anerkjente stabiliteten til 2019-modellen, bidrar til økt svingytelse og lettere håndtering.
Close-ratio Transmission
Utvekslingsforholdene til Ninja ZX-10R er ideelle for banekjøring. Et større bakdrev (39T >> 41T) og kortere avstand mellom 1., 2. og 3. gir gir et sterkt melloregistrer for raskere utgang av sving og kvikkere akselerasjon.
Kawasaki River Mark
Som en anerkjennelse for prestasjonen i Superbike World Championship ble det gitt en spesiell tillatelse til å bruke River mark på Ninja ZX-10R.
TEKNISK DATA
Motor
Motortype
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
Slagvolum
998 cm³
Størrelse x slagdybde
76 x 55 mm
Kompresjonsforhold
13.0:1
Ventilsystem
DOHC, 16 ventiler
Drivstoffsystem
Innsprøytning: Ø 47 mm x 4, doble injektorer
Tenning
Digital
Startsystem
Elektrisk
Smøring
Tvunget smøring, våt sump med oljekjøler
Ytelse & Transmissjon
Maksimal effekt
149.3 kW {203 HK} / 13,200 rpm
Maksimalt dreiemoment
114.9 N•m {11.7 kgf•m} / 11,400 rpm
Drivstofforbruk
TBC l/100 km
CO2 Utslipp
TBC g/km
Maksimal effekt med RAM Air
156.8 kW {213 HK} / 13,200 rpm
Girkasse
6-trinns, kassett
Sluttutveksling
Forseglet kjede
Primærutveksling
1.681 (79/47)
Utveksling 1.gir
2.600 (39/15)
Utveksling 2.gir
2.158 (41/19)
Utveksling 3.gir
1.882 (32/17)
Utveksling 4.gir
1.650 (33/20)
Utveksling 5.gir
1.476 (31/21)
Utveksling 6.gir
1.304 (30/23)
Clutch
Våt multi-disk, manuell
Bremser & Fjæring
Bremser, front
Doble semi-flytende 330 mm Brembo skiver. Caliper: Radialmonterte Brembo M50 monoblock, 4 aluminium stempler
Bremser, bak
Singel 220 mm skive. Caliper: 1-stemplet
Fjæring, front
43 mm invertert gaffel med eksternt kompresjonskammer. Justerbar kompresjons- og returdemping samt fjærforspenning. Top-out fjær
Fjæring, bak
Horisontal bakmontert link med BFRC trykksatt piggyback støtdemper. Justerbar retur- og kompresjonsdemping samt justerbar fjærforspenning. Top-out fjær
Ramme & Mål og vekt
Rammetype
Twin spar, støpt aluminium
Forsprang
105 mm
Fjæringsvei foran
120 mm
Fjæringsvei bak
115 mm
Dekk, front
120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak
190/55ZR17M/C (75W)
Styrevinkel V/H
27° / 27°
L x B x H
2,085 x 750 x 1,185 mm
Akselavstand
1,450 mm
Bakkeklaring
135 mm
Drivstoffkapasitet
17 liter
Setehøyde
835 mm
Kjøreklar vekt
206 kg