Z900 RS SE 2022

PRIS: KOMMER,-


BESKRIVELSE


Din livsstil verdsetter det ekte. Om du ønsker en Modern Classic som oppfyller historiske
verdier, men med topp moderne tekniske løsninger og avanserte fjæringskomponenter
fokusert på dagens veistandard, er Z900RS SE det eneste riktige svaret. Utstyrt
med Öhlins bakfjæring og fintunet USD forgaffel samt en rekke detaljer som
matcher den historiske legenden fra tidlig 70-tall. "Looks, show and
go, the Z900RS SE has it all."

TOP FEATURES

​​​

Ikonisk"Yellow Ball" Stil

Inspirert av Kawasaki's samling av legendariske maskiner, er Z900RS SE's stilfulle "Yellow Ball," en sort og gul versjon av tidligere lanserte orange og brun "Fireball" lakk fra den originale Z1.

Brembo Bremser

Forbrems pakke fra Brembo (skiver, calipere og klosser) sikrer ekstremt kraftig og samtidig en presis og lett doserbar bremsekraft.

Øhlins Støtdemper

I kombinasjon med en kraftig USD forgaffel, sikrer Öhlins demper bak topp kjørekomfort og optimalt veigrep.

Sterk, Smidig Rekke-4 Motor.

Som den originale Z1, har Z900RS 948cc-rekke-fire motoren en konfigurasjon som gir optimal balanse mellom effekt og håndterbarhet.. Tuning er fokusert på kraft i lav- og middels turtallsområde. Lineær kraftleveranse gir føreren en følelse av direkte kontakt mellom gasshåndtak og bakhjul.

Radial Bremsepumpe

Radial bremsepumpe er lett å betjene, og den gir optimal bremsekontroll. ABS er standard på Z900RS SE.

KTRC (Kawasaki TRaction Control)

Et godt bidrag til kjøresikkerhet er Z900RS SE´s avanserte Kawasaki førerassisten system. KTRC har to valgbare modes som sikrer veigrep under alle relevante føreforhold fra sportslig kjøring på tørr asfalt, til glatt og våte veibane. Fører kan velge å slå av systemet ved spesielle behov.

Eksosanlegg tunet for classisk lyd.

Kawasaki´s rekke-4 motorer er historisk kjent for sin eksos-lyd. For første gang har nå Kawasaki bygget et eksosanlegg som gjenskaper det historiske "Kawaqsaki-brølet" fra de tidlige Z-modellene. Ved hjelp av lydteknikkere har de designet et lydbilde som gjenskaper klassisk dyp brumming på tomgang og et distingt brøl ved gasspådrag. Svært inspirerende lyd !

Assist & Slipper Clutch

Race-inspirert clutch teknologi gir både en lett håndterbar clutch hendel og en effektiv begrensning av motorbrems som hindrer låsing av bakhjul ved nedgiring.

TEKNISK DATA

Motortype

Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer

Slagvolum

948 cm³

Størrelse x slagdybde

73.4 x 56 mm

Kompresjonsforhold

10.8:1

Ventilsystem

DOHC, 16 ventiler

Drivstoffsystem

Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld

Startsystem

Elektrisk

Smøring

Tvunget smøring, våt sump

Ytelse & Transmissjon

Maksimal effekt

82 kW {111 HK} / 8,500 rpm

Maksimalt dreiemoment

98.5 N•m {10 kgf•m} / 6,500 rpm

Drivstofforbruk

5.2 l/100 km

CO2 Utslipp

124 g/km

Girkasse

6-trinns

Sluttutveksling

Forseglet kjede

Primærutveksling

1.627 (83/51)

Utveksling 1.gir

2.917 (35/12)

Utveksling 2.gir

2.059 (35/17)

Utveksling 3.gir

1.650 (33/20)

Utveksling 4.gir

1.409 (31/22)

Utveksling 5.gir

1.222 (33/27)

Utveksling 6.gir

0.967 (29/30)

Sluttutveksling

2.800 (42/15)

Clutch

Våt multi-disk

Bremser & Fjæring

Bremser, front

Doble semi-flytende 300 mm skiver. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet

Bremser, bak

Singel 250 mm skive. Caliper: 1-stemplet

Fjæring, front

41 mm invertert gaffel med justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning

Fjæring, bak

Horisontal back-link, trykksatt demper med justerbar returdemping og fjærforspenning

Ramme & Mål og vekt

Rammetype

Trellis, høy strekkfast stål

Forsprang

98 mm

Fjæringsvei foran

120 mm

Fjæringsvei bak

140 mm

Dekk, front

120/70ZR17 M/C (58W)

Dekk, bak

180/55ZR17 M/C (73W)

Styrevinkel V/H

33° / 33°

Styrevinkel V/H

33° / 33°

L x B x H

2,100 x 865 x 1,150 mm

Akselavstand

1,470 mm

Bakkeklaring

140 mm

Drivstoffkapasitet

17 liter

Setehøyde

845 mm

Kjøreklar vekt

215 kg