
Z900 2022
PRIS: 170.990,-
BESKRIVELSE
2021 Z900 beholder "spennende og lett"-konseptet til sin forgjenger og tilbyr neste trinn i en
aggressiv Sugomi styling. Oppgraderingen består av en rekke nye og avanserte funksjoner
som kjøremodus, Traction control, TFT-fargeskjerm med mobiltilkobling, LED-lys og
renere utslipp. Nye Z900 ligger i spissen i sitt segment og finnes både som
fulleffekt og A2.
KTRC (Kawasaki Traction Control)
Kawasakis avanserte Traction Control gir både forbedret prestasjon ved sportslig kjøring og trygghet når du kjører på dårligere underlag. Tre valgbare moduser tilbyr gradvis større assisstanse som passer kjøresituasjonen og førerens preferanser.
Nye dekk
Nye Dunlop Sportmax Roadsport 2 dekk bidrar til at Z900 er svært letthåndtert.
Valg av Power Mode
Valget mellom Full Power eller Low Power lar føreren justere i hnehold til preferanser og miljø. Lav effektmodus (Low Power) senker effekten til omtrent 55 % av full effekt.
Integrerte kjøremodus
Kjøremodus som kobler sammen KTRC- og Power Mode, gjør at sjåføren enkelt kan velge modus i henhold til situasjonen. Det er tre forskjellige forhåndsinnstilte modus (Sport, Road, Rain) og en manuell modus (Rider). I Rider-modus kan begge systemene justeres individuelt.
Siste evolusjon av Z Sugomi Styling
Z900s særegne Sugomi-elementer - litt fremoverlent kjøreposisjon, lavposisjonert frontlykt og en oppover bakdel - forblir uendret, men de fleste oppdateringene gjør den iøynefallende aggressive stylingen enda skarpere.
LED-lys
LED frontlykt, baklykt, skiltlys og blinklys gir synlighet og styling til nye Z900.
TFT-fargeinstrument
Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.
Trådløs mobil tilkopling
En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkopling mellom sykkel og mobiltelefon. Ved nedlasting av "RIDEOLOGY THE APP," kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.
TEKNISK DATA
Motor
Motortype
Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
Slagvolum
948 cm³
Størrelse x slagdybde
73.4 x 56 mm
Kompresjonsforhold
11.8:1
Ventilsystem
DOHC, 16 ventiler
Drivstoffsystem
Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld
Startsystem
Elektrisk
Smøring
Tvunget smøring, våt sump
Ytelse & Transmissjon
Maksimal effekt
92.2 kW {125 HK} / 9,500 rpm
Maksimalt dreiemoment
98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm
Drivstofforbruk
5.7 l/100 km
Power down kit 85 kW
Available
CO2 Utslipp
132 g/km
Girkasse
6-trinns
Sluttutveksling
Forseglet kjede
Primærutveksling
1.627 (83/51)
Utveksling 1.gir
2.692 (35/13)
Utveksling 2.gir
2.059 (35/17)
Utveksling 3.gir
1.650 (33/20)
Utveksling 4.gir
1.409 (31/22)
Utveksling 5.gir
1.222 (33/27)
Utveksling 6.gir
1.034 (30/29)
Clutch
Våt multi-disk, manuell
Bremser & Fjæring
Bremser, front
Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 4-stemplet
Bremser, bak
Enkel 250 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet
Fjæring, front
41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar returdemping og fjærforspenning
Fjæring, bak
Horisontal Back-link med justerbar returdemping og fjærforspenning
Ramme & Mål og vekt
Rammetype
Trellis, høy strekkfast stål
Forsprang
110 mm
Fjæringsvei foran
120 mm
Fjæringsvei bak
140 mm
Dekk, front
120/70ZR17M/C (58W)
Dekk, bak
180/55ZR17M/C (73W)
Styrevinkel V/H
33° / 33°
L x B x H
2,070 x 825 x 1,080 mm
Akselavstand
1,455 mm
Bakkeklaring
145 mm
Drivstoffkapasitet
17 liter
Setehøyde
820 mm
Kjøreklar vekt
212 kg