Z900 2021

PRIS: 166.990,-


BESKRIVELSE


2021 Z900 beholder "spennende og lett"-konseptet til sin forgjenger og tilbyr neste trinn i en
aggressiv Sugomi styling. Oppgraderingen består av en rekke nye og avanserte funksjoner
som kjøremodus, Traction control, TFT-fargeskjerm med mobiltilkobling, LED-lys og
renere utslipp. Nye Z900 ligger i spissen i sitt segment og finnes både som
fulleffekt og A2.

KTRC (Kawasaki Traction Control)

Kawasakis avanserte Traction Control gir både forbedret prestasjon ved sportslig kjøring og trygghet når du kjører på dårligere underlag. Tre valgbare moduser tilbyr gradvis større assisstanse som passer kjøresituasjonen og førerens preferanser.

Nye dekk

Nye Dunlop Sportmax Roadsport 2 dekk bidrar til at Z900 er svært letthåndtert.

Valg av Power Mode

Valget mellom Full Power eller Low Power lar føreren justere i hnehold til preferanser og miljø. Lav effektmodus (Low Power) senker effekten til omtrent 55 % av full effekt.

Integrerte kjøremodus

Kjøremodus som kobler sammen KTRC- og Power Mode, gjør at sjåføren enkelt kan velge modus i henhold til situasjonen. Det er tre forskjellige forhåndsinnstilte modus (Sport, Road, Rain) og en manuell modus (Rider). I Rider-modus kan begge systemene justeres individuelt.

Siste evolusjon av Z Sugomi Styling

Z900s særegne Sugomi-elementer - litt fremoverlent kjøreposisjon, lavposisjonert frontlykt og en oppover bakdel - forblir uendret, men de fleste oppdateringene gjør den iøynefallende aggressive stylingen enda skarpere.

LED-lys

LED frontlykt, baklykt, skiltlys og blinklys gir synlighet og styling til nye Z900.

TFT-fargeinstrument

Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.

Trådløs mobil tilkopling

En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkopling mellom sykkel og mobiltelefon. Ved nedlasting av "RIDEOLOGY THE APP," kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.

TEKNISK DATA

Motor

Motortype

Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer

Slagvolum

948 cm³

Størrelse x slagdybde

73.4 x 56 mm

Kompresjonsforhold

11.8:1

Ventilsystem

DOHC, 16 ventiler

Drivstoffsystem

Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld

Startsystem

Elektrisk

Smøring

Tvunget smøring, våt sump​

Ytelse & Transmissjon

Maksimal effekt

92.2 kW {125 HK} / 9,500 rpm

Maksimalt dreiemoment

98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm

Drivstofforbruk

5.7 l/100 km

Power down kit 85 kW

Available

CO2 Utslipp

132 g/km

Girkasse

6-trinns

Sluttutveksling

Forseglet kjede

Primærutveksling

1.627 (83/51)

Utveksling 1.gir

2.692 (35/13)

Utveksling 2.gir

2.059 (35/17)

Utveksling 3.gir

1.650 (33/20)

Utveksling 4.gir

1.409 (31/22)

Utveksling 5.gir

1.222 (33/27)

Utveksling 6.gir

1.034 (30/29)

Clutch

Våt multi-disk, manuell​

Bremser & Fjæring

Bremser, front

Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 4-stemplet

Bremser, bak

Enkel 250 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet

Fjæring, front

41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar returdemping og fjærforspenning

Fjæring, bak

Horisontal Back-link med justerbar returdemping og fjærforspenning​

Ramme & Mål og vekt

Rammetype

Trellis, høy strekkfast stål

Forsprang

110 mm

Fjæringsvei foran

120 mm

Fjæringsvei bak

140 mm

Dekk, front

120/70ZR17M/C (58W)

Dekk, bak

180/55ZR17M/C (73W)

Styrevinkel V/H

33° / 33°

L x B x H

2,070 x 825 x 1,080 mm

Akselavstand

1,455 mm

Bakkeklaring

145 mm

Drivstoffkapasitet

17 liter

Setehøyde

820 mm

Kjøreklar vekt

212 kg