Z H2 SE 2022

PRIS: KOMMER,-


BESKRIVELSE


Å være i toppen for 2022-års Z-familien er et stort ansvar som krever en maskin med funksjoner
og spesifikasjoner i verdensklasse. Z-merket har en lang historie som strekker seg
nesten 50 år tilbake. Med ankomst av Supernaked ZH2 og dens «Supercharged» motor,
er andre kapittel av Z-historien i ferd med å begynne. ZH2 er en motorsykkel
verdig tittelen "ultimat", og denne nye flaggskipsmodellen vil lede Z
Serien inn i fremtiden. ZH2 er fullpakket med intressante og
førerorienterte løsninger og er et prakteksempel på
Kawasakis unike designfilosofi "Sugomi" - der hver
estetiske innovasjon matches av likverdig
teknisk utvikling.

Fat-Type Styre og Bryterpanel

På det sterke fat-type styret er det montert bryter-panel som lar føreren betjene alle brytere uten å slippe holkene. På venstre side er brytere for å betjene Electronic Cruise Control, endre display innstilling for kjøremodus etc. På høyre side er brytere for motor setting meny.

KQS (Kawasaki Quick Shifter)

Ved turtall (rpm) over 2,500 min-1, sikrer KQS clutchfri giring opp og ned. Med en kraftfull motor og dog-ring transmissjon, bidrar quick shifteren til myk aksellerasjon og decelerasjon, ikke kun ved sportslig kjøring, men også i tur- og bykjøring.

Avansert Elektronisk System

Z H2's avanserte elektronikpakke inkluderer flere elektroniske kontroll system som KTRC, KCMF, og KIBS. Systemet henter informasjon fra en IMU sensor som føler bevegelser og krefter i chassis. Disse fører-assistanse system hjelper føreren til en sikker håndtering av denne kraftfulle super-charge sykkelen, samtidig som de gir nyttig informasjon til TFT-displayet. I tillegg bidrar Elektronisk Cruise Control og KQS til en svært kjørevennlig maskin.
Tre valgbare Power Modes og integrert Riding Modes, linket til KTRC og Power Mode er ekstremt lett å opperere, slik at fører kan ha fullt fokus på kjøringen.

Design Concept: SUGOMI & Minimalistisk

Stilen på Z Seriens flaggskip, Z H2 er formet etter SUGOMI & Minimalistisk design konsept. Den dynamiske krummede formen minner om et villdyr i angrepspossisjon. Den asymetriske fronten med Ram-Air innsugskanal på venstre side, understreker det individualistiske SUGOMI design.

KECS with Showa Skyhook Technology

KECS, Kawasaki's semi-active electronic suspension system, adapts to road and riding conditions in real time, providing the ideal amount of damping called for. Combining high-level mechanical components with the latest electronic control technology, KECS offers both the suppleness to offer riding comfort in a wide range of riding situations, as well as the firm damping to facilitate sport riding. The tyres feel planted, delivering confidence when cornering. In Rain Mode, Showa's Skyhook EERA (Electronically Equipped Ride Adjustment) technology offers an even more composed ride.

Smartphone tilkopling

Denne modellen er utstyrt smartphone connectivity funksjon, som tillater oppkopling via Bluetooth. Siden systemet støttes av Bluetooth teknologi, er det ingen behov for kabel. Med mobilen kan du forberede kjøreturen ved å sette rider-modes etc. , og du kan etter turen laste ned full logg fra sykkelen. Med aplikasjonen "RIDEOLOGY THE APP," får du tilgang til de fleste av instrument funksjonene på mobilen.

TFT LCD fargeskjerm

Instrument panelet viser en omfattende mengde informasjon på full-farget TFT LCD skjerm. Den har funksjoner som hjelper deg i daglig drift av kjøretøyet, samt i planlegging av lengere turer. Display funksjonene inkluderer digitalt speedometer, gir indikator, shift indikator, odometer, dobbel tripteller, tankmåler, gjenstående kjørelengde før tanking, forbruk i øyeblikket og gjennomsnitt forbruk, utetemperatur og motortemperatur, klokke, indikator for økonomisk kjøring, IMU indikator, KIBS indikator, boost trykk og boost temperatur.

Assist & Slipper Clutch

En assist kam reduserer trykket på clutchfjærene slik at clutchhendelen blir lett å håndtere. Svært behagelig for føreren, spesiellt i bykjøring med mange start & stopp. Slipper-clutchen løser ut slik at kreftene fra motorbrems ikke kan blokkere bakhjulet ved nedgiring.

LED Lys

Alle lys - inkludert frontlykt og baklykt, samt blinklys og skiltlys er utstyrt med LED pærer. Fordelene er lavt strømforbruk, lang levetid og intenst lys for sikker natt-kjøring.

Bremse System

For sikker kjøring i alle hastigheter, trenger ZH2 et bremsesystem som står til motoreffekten. Frontbremsene er utstyrt med Brembo M4.32 monobloc calipere. Maskinert ut fra en aluminiums blokk, har de maksimal styrke, ingen flex og en formidabel bremsestyrke. Caliperene er radialmontert for maksimal ytelse.
Nissin master pumpen er fintunet til Kawasakis spesifikasjoner og fungerer perfekt i samarbeid med caliperene, med lett doserbar bremsekraft.

Elektronisk Cruise Control

Med Kawasaki's cruise control system settes ønsket kjørehastighet med et enkelt trykk på "set" knappen. Når funksjonen er aktivert kan føreren slippe gasshåndtaket. Dette reduserer stress i høyre arm, og det bidrar til en avslappet og komfortabel langtur. Elektronisk Cruise Control styres med brytere på venstre styrehalvdel, og kanselleres ved trykk på bryter, bruk av clutch eller brems, eller ved å vri gasshåndtaket aktivt til 0-possisjon.

Trellis Ramme

For å takle de enorme kreftene i den kompressormatede motoren, er ZH2 utstyrt med en spesialdesignet trellis ramme. Konstruert for optimal stabilitet i høye hastigheter i kombinasjon med god styrerespons og lett manøvrerbarhet på svingete veier, bidrar rammen til en svært lettkjørt men samtidig en stabil sykkel.

Balansert Kompressormatet Motor

Når grensene flyttes for å oppnå mer effekt, vil konstruktørene ofte ende opp med høy vekt og stort volum. ZH2 unngår dette problemet ved bruk av kompressor. Den DOHC 16-ventils 998 cm3 rekke-fire Balanced Supercharged Motor genererer en effekt på hele 147Kw (200 HK) i en lett og kompakt innpakning. Den skaper en intens aksellerasjon som overgår alt en tilsvarende suge-motor kan prestere. Kraftleveransen er enorm, men er lineær og absolutt håndterbar.

TEKNISK DATA

Motor

Motortype

Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer med kompressor

Slagvolum

998 cm³

Størrelse x slagdybde

76 x 55 mm

Ventilsystem

DOHC, 16 ventiler

Drivstoffsystem

Innsprøytning: Ø 40 mm x 4

Startsystem

Elektrisk​

Ytelse & Transmissjon

Maksimal effekt

147.1 kW {200 HK} / 11,000 rpm

Maksimalt dreiemoment

137 N•m {14 kgf•m} / 8,500 rpm

CO2 Utslipp

139 g/km

Girkasse

6-trinns

Utveksling 1.gir

3.077 (40/13)

Utveksling 2.gir

2.471 (42/17)

Utveksling 3.gir

2.045 (45/22)

Utveksling 4.gir

1.727 (38/22)

Utveksling 5.gir

1.524 (32/21)

Utveksling 6.gir

1.348 (31/23)

Sluttutveksling

2.556 (46/18)

Clutch

Våt multi-disk, manuell​

Bremser & Fjæring

Bremser, front

Doble semi-flytende 320 mm bremseskiver. Caliper: Doble radialmonterte Brembo M4,32 monoblock, 4-stemplet

Bremser, bak

Singel 260 mm bremseskive. Caliper: 2-stemplet

Fjæring, front

På denne Z-modellen brukes SHOWAs SFF-BP 41 mm USD gaffel med trinnløs justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning

Fjæring, bak

Ny Uni-Trak svingarm med link-montert SHOWA trykksatt demper, sikrer stabilitet og manøvrerbarhet i alle hastigheter.​

Ramme & Mål og vekt

Rammetype

Trellis, høy strekkfast stål

Fjæringsvei foran

120 mm

Fjæringsvei bak

134 mm

Dekk, front

120/70ZR17M/C (58W)

Dekk, bak

190/55ZR17M/C (75W)

Akselavstand

1,455 mm

Drivstoffkapasitet

19 liter

Setehøyde

830 mm

Kjøreklar vekt

239 kg