
X-ADV 2021
PRIS: 161.990,-
BESKRIVELSE
Hondas banebrytende X-ADV får en omfattende oppdatering til 2021. Motoren får mer kraft, rødmarkeringen økes og girutvekslingen optimaliseres. Dette passer som hånd i hanske med fire ulike kjøremoduser og utvidet Honda Selectable Torque Control.
Det er ikke ofte i motorsykkelverdenen at en ny tankegang dukker opp for å skape noe helt nytt. Men Honda spesialiserer seg på innovasjon og presenterte i 2016 et helt nytt konsept - X-ADV hvor motorsykkel og scooter smelter sammen til en urban tohjuls-SUV. Modellen fanget essensen av tohjulsfriheten i en spennende ny form og fikk gedigen oppmerksomhet fra motorsyklister rundt om i Europa. X-ADV har vist seg å være en stor salgssuksess.
X-ADV står ikke stille. Til 2021 øker Honda motorytelsen, reduserer vekten, forbedrer stilen og gir modellen funksjonalitet for enda større nytteverdi. Dermed blir X-ADV enda kulere og mer attraktiv i markedet.
Optimalisert motor
Fire flere hestekrefter er å finne i X-ADV sin nye EURO5-motor. Man kan nå også strekke turtallet ytterligere 600 rpm før man kommer til rødmarkeringen - takket være optimalisering av ventiltider og effektiviteten når det gjelder innsug og eksos. Kortere utveksling for de tre første girene gir bedre utnyttelse og opplevelse.
Den SOHC-baserte parallelltwinen med 8 ventiler leverer slagkraftig ytelse - spesielt i det nedre og midtre turtallsregisteret. Til 2021 er motoren slanket med 1,4 kilo og leverer 58 hestekrefter ved 6 750 rpm. Ved 4 750 opplever man det maksimale dreiemomentet på 69 Nm. Fra 30 km/t vil X-ADV dekke 20 meter på 1,7 sekunder og 50 meter på 3,2 sekunder. I 60 km/t ligger den momentsterke motoren på lave 2 500 rpm.
Med med et forbruk på 0,36 liter per mil blir rekkevidden på 366 kilometer med den 13,2 liter store bensintanken. Den kjøreklare vekten på 236 kilo er tre kilo mindre enn forgjengeren.
4 ulike kjørenivåer
Throttle By Wire (TBW) bringer med seg justerbar motorkarakter gjennom de fire nivåene RAIN, STANDARD, GRAVEL og SPORT pluss et eget nivå hvor føreren selv kan skreddersy sine preferanser. Honda Selectable Torque Control (HSTC)-systemet er nå utvidet til tre nivåer for en enda jevnere innvirkning, men kan også deaktiveres helt. Dual Clutch Transmission (DCT) har automatiske girmønstre som knytter seg til kjøremodusene.
Oppbevaringsrommet under salen har vokst i omfang og er nå utstyrt med en USB-ladekontakt. Ved å flytte parkeringsbremsen til høyre styrehalvdel, har det blitt også blitt plass til et nytt og praktisk hanskerom. En ny 5 tommers TFT-instrumentering integrerer Honda Smartphone Voice Control-systemet som kobler føreren til smarttelefonen. Dermed kan man enkelt håndtere anrop, meldinger, musikk og navigasjon. Det er nødvendig med et hjelmmontert headset, og smarttelefonen kobles til instrumenteringen via Bluetooth.
Tilbehør
Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for 2021-utgaven av X-ADV. Listen over tilbehøret består av:
Bagasjebrett, smart toppboks, toppboks på 38 eller 50 liter, sideveskebærer, sidevesker (høyre 26 liter, venstre 33 liter), konsollveske, håndbeskyttere, sidebeskyttelse, tåkelys og varmehåndtak.
HØYDEPUNKTER
- 4 ekstra hestekrefter
- Dual Clutch Transmission (DCT)
- Skarpere, slankere og mer aggressiv fremtoning
- Ny 5 tommers TFT-instrumentering
- Fire ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
- Ny dobbel LED-basert frontlykt
- Forbedret værbeskyttelse med ny vindskjerm
- Større oppbevaringsrom og nytt hanskerom
- Honda Smartphone Voice Control System
TEKNISK DATA
ColorDescription
Grand Prix Red, Graphite Black, Pearl Deep Mud Gray
Cubic
745 cm3
Brand
Honda
CylindersQty
2
HP
58.6 HK
KW
43.1 kW
LicenceClass
A
TransmissionType
DCT
Consumption
0.36 l/mil
CO2perKM
85 g/km
SeatHeight
820 mm
RpmMax
6759 o/min
TorqueMax
69 Nm
RpmMaxTorque
4750 o/min
Height
1370 mm
Length
2215 mm
Width
940 mm
Weight
236 kg
EngineType
Liquid-cooled 4-stroke 8-valve, SOHC parallel 2-cylinder
StartEngine
Elektrisk
DriveTrainType
Kjede
GearsQty
6
FueltankVolume
-15.8 liter
BrakesFront
296mm dual discs with 4-piston calipers
BrakesRear
240mm single disc with single-piston caliper
SuspentionFront
41mm USD,120mm stroke
SuspentionBack
Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 120mm travel
TyresFront
120/70-R17M/C
TyresBack
160/60-R15M/C