PCX125 2021

PRIS: 39.990,-


BESKRIVELSE


Populære PCX 125 utvikles videre og får nå et dristigere og skarpere uttrykk, lading via USB-C og Smart Key i tillegg til en ny EURO5-godkjent motor med Honda Selectable Torque Control (HSTC).

PCX 125 er en av de mindre kjente suksesshistoriene når det gjelder Hondas tohjulinger. Modellen er solgt i over 140 000 enheter i Europa siden den kom i 2010. Den sterke og moderne designen gjør at den passer perfekt inn i en urban livsstil. Med sine kompakte mål er den en lek å manøvrere gjennom travel trafikk, samt å parkere.

2021-utgaven tar det hele noen skritt videre med ny motor og rammekombinasjon, økt bekvemmelighet og komfort, pluss en dristig utvikling av sin avantgarde-stil - alt med sikte på å beholde PCXs plass i det bankende hjertet til de tohjulsreisende. Modellen har dessuten fått enda bedre beinplass - både foran og på sidene.

Ny og kraftigere motor
PCX 125 sin nye og forbedrede Smart Power Plus (eSP+) firetakter er væskekjølt og leverer en toppeffekt på 12,5 hestekrefter ved 8 750 rpm. Maksimalt dreiemoment på 11,8 Nm oppleves ved 6 500 rpm. Akselerasjonen fra stillestående er forbedret og PCX cruiser lykkelig i 90 km/t. Toppfarten er oppgitt til 98 km/t og forbruket er på lave 0,21 liter per mil. Med den 8,1 liter store tanken kan man dermed kjøre 385 kilometer mellom hver fylling.

En nyhet til PCX er Honda Selectable Torque Control (HSTC) som arbeider i bakgrunnen for å håndtere trekkraften til bakhjulet. En T flimrer i instrumentpanelet når HSTC aktivt reduserer hjulspinn. Systemet kan enkelt deaktiveres. Idling Stop-funksjonalitet stopper motoren etter at den har gått på tomgang i tre sekunder. Motoren starter igjen så snart gassrullen beveges. Motordekselet har sammen med svingarmen blitt redesignet for å passe til den øvrige nye designen.

Mer oppbevaringsplass
Alle linjer og vinkler har fått ny design og PCX 125 har fått ny LED-basert frontlykt. Den nye designen har frigjort 2,4 liter ekstra med oppbevaringsrom under salen. Dermed er den totale plassen på 30,4 liter - perfekt for en helhjelm og litt til. En ny USB-C-kontakt er nå montert i det praktiske hanskerommet.

Smart Key er også et friskt tilskudd. I tillegg til å håndtere hovedtenningen og låsing av oppbevaringsrommene, kan den også brukes til den 35 liter store toppboksen (tilbehør). Når Smart Key er i førerens lomme, er boksen ulåst. Den låses automatisk når føreren forlater tohjulingen, men kan også låses manuelt med nøkkelen. 

HØYDEPUNKTER

  • Ny og kraftigere motor
  • Idling Stop
  • Moderne og futuristisk design
  • Honda Selectable Torque Control (HSTC)
  • Lavt forbruk med 0,21 liter per mil
  • Hondas Smart Key System
  • USB-C-lader
  • LED-belysning
  • Mer oppbevaringsplass

TEKNISK DATA

ColorDescription

Candy Luster Red, Mat Cosmo Silver Metallic, Mat Galaxy Black Metallic


Cubic

125 cm3


CylindersQty

1


Brand

Honda


HP

12.5 HK


KW

9.2 kW


LicenceClass

A1


TransmissionType

automatic


Consumption

0.41 l/mil


CO2perKM

0 g/km


RpmMax

8750 o/min


TorqueMax

12 Nm


RpmMaxTorque

6500 o/min


Height

1105 mm


Length

1935 mm


Width

740 mm


Weight

130 kg


EngineType

Single-cylinder, water cooled, eSP+ SOHC 4-stroke 4-valve


StartEngine

Elektrisk


DriveTrainType

Rem


FueltankVolume

8.1 liter


BrakesFront

220mm hydraulic disc with combined 2 piston caliper with ABS


BrakesRear

130mm drum


SuspentionFront

31mm telescopic fork, 89mm axle travel


SuspentionBack

Twin suspension aluminium swingarm, 95mm axle travel


TyresFront

110/70-14M/C


TyresBack

130/70-13M/C