MSX125 GROM 2021

PRIS: 39.990,-


BESKRIVELSE


Hondas morsomme lettsykkel i pocketbike-størrelse får nytt navn, kraftigere motor med fem gir, oppdatert instrumentpanel og designoppdatering i kul retrostil.

Enkel i bruk, morsom og funksjonell er kjennetegn på den originale og ikoniske Monkey-fritidssykkelen som Honda tok frem allerede i 1963. Deretter har den blitt redefinert for hver generasjon - med Dax, Ape og igjen Monkey i 2018. Nå er tiden kommet for å lansere den nye MSX125 med etternavnet Grom.

Motorsykkelen har fått ny og spennende design hvor eieren enkelt kan tilpasse utseendet og gjøre Grom unik. Alle designelementene er montert med kun seks bolter på hver side. Gullfinishen på framgaffelen og den gule fjæren stikker seg godt ut i kontrast til den svarte motoren, eksosanlegget, felgene og svingarmen.

Ny luftkjølt motor
MSX125 Grom har fått en ny luftkjølt motor med to ventiler. 125-kubikkeren har nå en toppeffekt på 7,2 kW som tilsvarer 9,7 hestekrefter. Toppeffekten kommer ved 7 250 rpm, mens maksimalt dreiemoment på 10,5 Nm inntreffer ved 5 500 rpm. Nye eiere vil også sette stor pris på at Grom nå har fått fem gir. Det gir større rom for å spre utvekslingen ytterligere, samt at det gir en mer avslappet cruising i høyere hastigheter. Topphastigheten har økt fra 92 km/t til 94 km/t.

Motoren er også drivstofføkonomisk ved å bruke lavfriksjonsteknologier. Sofistikert PGM-FI garanterer høyeffektiv forbrenning, og arbeider i samarbeid med både luftinntak og eksos for å levere en involverende opplevelse på gassen. Den nye motoren oppfyller dessuten EURO5-miljøkravene.

Enkel, morsom og moderne
LCD-instrumenteringen er redesignet og enkel å lese til tross for den kompakte størrelsen. Nå er også turteller og girindikator inkludert - i tillegg til hastighetsmåler, dobbel trippteller, drivstoffmåler og klokke. Det velprøvde chassiset er uendret til 2021.

Bensintanken har vokst litt og rommer nå 6 liter. Samtidig er den kjøreklare vekten redusert til 103 kilo. En lav salhøyde på 761 mm gjør at MSX125 Grom er svært enkel å håndtere i alle sammenhenger. Støtdempingen foran og bak er kvalitetsmessig godt over det som kan forventes. Helt fundamentalt for MSX Groms form og funksjon er de fem-eikede (restylet) 12 tommers aluminiumsfelgene. Foran er det montert dekk i størrelsene 120/70-12, mens bakdekket har dimensjonen 130/70-12.

HØYDEPUNKTER

  • Ny motor med mer kraft
  • Oppdatert instrumentering
  • Møter EURO5-kravene
  • Kan kjøres med A1-sertifikat
  • Fem gir
  • Ny kul design i retrostil
  • Større tank og lavere vekt

TEKNISK DATA

Brand

Honda


Cubic

125 cm3


ColorDescription

Force Silver Metallic, Force Silver Metallic, Gayety Red, Mat Gunpowder Black Metallic, Gayety Red, Mat Gunpowder Black Metallic


CylindersQty

1


HP

9.8 HK


KW

7.2 kW


LicenceClass

A1


CO2perKM

34 g/km


SeatHeight

761 mm


RpmMax

7250 o/min


TorqueMax

11 Nm


RpmMaxTorque

5500 o/min


Height

1015 mm


Length

1760 mm


Width

720 mm


Weight

103 kg


EngineType

Luftkjølt ensylindret med to ventiler


StartEngine

Elektrisk


DriveTrainType

Kjede


GearsQty

5


FueltankVolume

6 liter


BrakesFront

Single 220mm disc with hydraulic dual-piston brake caliper


BrakesRear

Single 190mm disc with hydraulic single-piston brake caliper


SuspentionFront

31 mm USD teleskopgaffel


SuspentionBack

Enkeldemper


TyresFront

120/70-12


TyresBack

130/70-12