GSX-R1000RZA 2021

PRIS: 299.900,-


BESKRIVELSE


For 36 år siden rullet den første GSX-R-modellen ut fra produksjonsbåndet i Japan. Den fikk navnet GSX-R 750 og skrev motorsykkelhistorie fra første sekund. Få merkenavn innen MC-verden skaper like mye følelser som ikoniske GSX-R. En million solgte enheter etter at den første GSX-R-modellen ble lansert i 1985, presenterer Suzuki nå sin hvasseste sportssykkel noen sinne - en lynrask GSX-R1000R - lastet med kunnskap fra MotoGP og Superbike-VM.

GSX-R1000R har hentet både inspirasjon og teknologi fra MotoGP-satsningen til Suzuki. Den er spekket med moderne teknikk, har en helt nyutviklet og råsterk rekkefirer, ny ramme og et design som oser muskler. 2021-versjonen av GSX-R1000R er uten tvil den ultimate GSX-R-modellen.

Suzuki-ingeniørene brukte alt som gjorde standard GSX-R1000 til sjefen av sportssykler, og bygde den enda bedre ved å tilføre avanserte førerassistanse-systemer, som for eksempel IMU-relatert ABS, quickshifter for effektiv giring og launch control-system som sender deg først ut fra startfeltet eller gjør deg til vinner av rødlys-duellene.

Høydepunktene står i kø på Suzuki GSX-R1000R. Motoren yter 10 % mer krefter enn forgjengeren. Kreftene er ekstrem gjennom et langt effektregister - og på topp er den som et villdyr. Den har et kompakt lettvekts konkurranse-batteri, et ultrasmidig chassis, eksklusive demperkomponeter fra Showa, 10-trinns traction control, wheelie control, quick shift og er race ready rett ut fra kassen.

HØYDEPUNKTER

  • Helt ny 999,8 ccm motor med Ride By Wire og eksepsjonell effekt gjennom hele registeret.
  • Avansert elektronikk, som Inertia Measurement Unit (IMU), S-DMS for justerbar effektmodus og Suzuki traction control (10 trinn).
  • Nytt design med MotoGP-linjer og aerodynamikk.
  • Ny twin-spar-ramme i aluminium som er 10 % lettere og mer kompakt enn forgjengeren.
  • Høy-ytelses demperteknologi fra Showa i bakdemper og forgaffel, med Balance Free Fork og Balance Free Rear Cushion.
  • Ny 32-bit Dual Processor Engine Control Module (ECM), som kombinerer det beste fra gatemotorsykler og MotoGP.
  • Ny Inertial Measurement Unit (IMU) fra MotoGP, som bidrar til elektronisk justeringsmuligheter både til chassis og motor, for maksimal ytelse. Bistår også det avanserte ABS-bremsesystemet.
  • Suzuki Launch Control System gir GSX-R1000R-føreren en fordel på starten av racet.
  • Det nye Suzuki Bi-directional Quick-shift System lar GSX-R1000R-føreren gire kjappere enn noensinne.

TEKNISK DATA

Slagvolum (ccm) 999 ccm
Motortype 4-takt, 4 sylindre, DOHC
Effekt (HK) 202 Hk (149 kw)
Boring & Slag (mm) 74,5 x 57,3 mm
Girtype 6-trinns, konstant utveksling
Total lengde 2075 mm
Total bredde 710 mm
Akselavstand (cm) 1410 mm
Bakkeklaring (cm) 13,0 cm
Salhøyde 82,5 cm
Vekt fulltanket 203 kg
Fjæring foran Invertert opp/ned teleskop, oljedempet, full justerbar
Fjæring bak Link type, oljedempet, full justerbar
Forbrems Skivebrems, twin
Bakbrems Skivebrems 220 mm
Dekk foran 120/70ZR-17M/C
Dekk bak 190/55ZR-17M/C
Drivstofforbruk 6,2 l/100 km
Drivstofftank (liter) 16 liter
Utslipp 144 g/km
Kjølesystem Væskekjølt