CRF300L 2021

PRIS: 67.990,-


BESKRIVELSE


Hondas populære dual-purpose-tohjuling får mer kubikk til 2021. Sammen med optimaliserte motorendringer er resultatet høyere toppeffekt og et betydelig sterkere dreiemoment over hele turtallsområdet. Utvidet rekkevidde, bedre håndtering i alle typer terreng og en kjøreklar vekt på bare 142 kilo er også fristende nyvinninger.

Essensen av det som utgjør en ekte dual-purpose motorsykkel har lenge vært i Hondas DNA. På slutten av 1970-tallet ble XL250S lansert - en sykkel som kombinerer stor brukervennlighet på veien med utmerket offroad-ytelse. Til 2012 lanserte Honda CRF250L som ble en stor suksess rundt om i verden.

Tiden går imidlertid videre, og nå tar nye CRF300L scenen for 2021 - lettere, kraftigere og med en rekke detaljforbedringer. Den er det gjør-det-alt, dual-purpose-motorsykkelen CRF250L var. Bare med mer av alt.

Leverer mer krefter

CRF300L sin nye motor har vokst til 286 kubikk og leverer 10 prosent høyere toppeffekt - 27,3 hestekrefter ved 8 500 rpm. Maksimalt dreiemoment har økt med 18 prosent, og 26,6 Nm oppnås ved 6 500 rpm. Motoroptimaliseringer sørger for en mye sterkere respons i midtregisteret. Mens girutvekslingen for de fem første girene har blitt kortere, har sjettegiret blitt høyere for å gi en mer avslappet cruising i høyere hastigheter.

Topphastigheten har økt fra 129 til 132 km/t. En assist/slipper-clutch gjør clutch-hendelen 20 prosent lettere i bruk samtidig som den hindrer at bakhjulet låses ved raske nedgiringer. En iridium-tennplugg, sammen med nøyaktig måling av drivstoffet fra PGM-FI injeksjonssystemet, forbedrer forbrenningseffektiviteten ytterligere.

Smidig og letthåndtert

Totalt 4 kilo er slanket bort fra CRF300L, og den kjøreklare vekten er nå på bare 142 kilo. Håndteringen i alle typer terreng er forbedret med en ny svingarm, en mer fleksibel ramme, økt bakkeklaring, lengre vandringsvei for støtdemperne og revidert kjørestilling. Opp/ned-gaffelen foran fra Showa har nå 260 mm vandringsvei (økt 10 mm) samtidig som innmaten er optimalisert for bedre kontroll ved alle typer underlag og hastigheter.

Bakkeklaringen har økt fra 255 til 285 mm, og akselavstanden har økt med 10 mm til 1 455 mm. Svingradiusen er på 2,3 meter. Med 21 tommers hjul foran og 18 tommers hjul bak øker stabiliteten på røft underlag, og gjør det mulig å bruke mer offroad-tilpassede dekk hvis ønskelig.

Forbremsen består av en 256 mm skive omkranset av en tostemplet kaliper, mens det bak sitter en skive på 220 mm og en enstemplet kaliper. Salhøyden har økt med 5 mm og er nå på 880 mm. Kjørestillingen har blitt subtilt endret: styret har blitt trukket litt tilbake, mens fothvilerne er senket og også flyttet tilbake, for å gjøre girskift i tunge terrengstøvler lettere.

Tilbehør

Utvalget av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for CRF300L består av en toppboks på 38 liter, bakre bagasjeholder og fester, samt en motorbeskytter.  

HØYDEPUNKTER

  • Flere hestekrefter, økt dreiemoment
  • Effektiv slureclutch
  • Optimalisert girutveksling
  • Høyere bakkeklaring
  • Forbedret LCD-instrumentering
  • Mer naturlig kjørestilling
  • Lengre vandringsvei for støtdemperne
  • Håndtering og smidighet er forbedret
  • Veier bare 142 kilo

TEKNISK DATA

ColorDescription

Extreme Red


Cubic

286 cm3


Brand

Honda


CylindersQty

1


HP

27.3 HK


KW

20.1 kW


LicenceClass

A2


TransmissionType

manual


Consumption

0.31 l/mil


SeatHeight

880 mm


RpmMax

8500 o/min


TorqueMax

27 Nm


RpmMaxTorque

6500 o/min


Height

1200 mm


Length

2230 mm


Width

820 mm


Weight

142 kg


EngineType

Væskekjølt 4-takts, DOHC ensylindret


StartEngine

Elektrisk


DriveTrainType

Kjede


GearsQty

6


FueltankVolume

7.8 liter


BrakesFront

256 mm enkel, 2-stemplet kaliper


BrakesRear

220 mm enkel, 1-stemplet kaliper


SuspentionFront

43 mm opp/ned teleskopgaffel


SuspentionBack

Prolink


TyresFront

80/100-21M/C 51P


TyresBack

120/80-18M/C 62P