CRF300 RALLY 2021
PRIS: 77.990,-
BESKRIVELSE
Mer kubikk og optimaliserte motorendringer for Hondas mini-eventyrer, gir høyere toppeffekt og et betydelig sterkere dreiemoment over hele turtallsområdet. Utvidet rekkevidde, bedre håndtering i alle typer terreng og en lavere vekt er også fristende nyvinninger.
En fleksibel og liten motorsykkel glir lett gjennom tett bytrafikk takket være lette og slanke proporsjoner matchet med suveren manøvrerbarhet, mens fjæring, bakkeklaring og rekkevidde gir en morsom og behagelig tur på ujevne veier og stier. Med styling-DNA hentet direkte fra HRC CRF450 RALLY Dakar-raceren, brakte CRF250 RALLY noe nytt til markedet ved lanseringen i 2017.
Til 2021 debuterer CRF300 RALLY sammen med søskenet CRF300L. Lettere, kraftigere og enda bedre rustet til små og store ekspedisjoner. CRF300 RALLY er et godt valg om du skal på oppdagelsesferd rundt om i verden - eller i nærområdet.
Mer kubikk
Den væskekjølte motoren med en sylinder har til 2021 fått 14 prosent mer kubikk - fra 250 til 286. Dette er oppnådd ved hjelp av økt slaglengde (fra 55 til 63 mm). Boring og kompresjonsforhold er uendret i forhold til forgjengeren. Toppeffekten på 27,3 hestekrefter inntreffer ved 8 500 rpm, og maksimalt dreiemoment på 26,6 Nm åpenbarer seg ved 6 500 rpm (opp fra 24,7 hestekrefter og 22,6 Nm). Målinger viser dessuten at den nye motoren er betydelig sterkere gjennom hele turtallsregisteret fra 2 000 rpm og oppover.
For å matche de nye kreftene er girutvekslingen optimalisert. For de fem første girene er utvekslingen kortere, mens sjettegiret nå er mer egnet for avslappende cruising i høyere hastigheter. Topphastigheten har økt fra 129 til 135 km/t. En assist/slipper-clutch gjør clutch-hendelen 20 prosent lettere i bruk samtidig som den hindrer at bakhjulet låses ved raske nedgiringer.
Veier bare 153 kilo
Totalt 4 kilo er slanket bort fra chassiset til CRF300 RALLY, og den kjøreklare vekten er på 153 kilo. Håndteringen i alle typer terreng er forbedret med en ny svingarm, en mer fleksibel ramme, økt bakkeklaring, lengre vandringsvei for støtdemperne og revidert kjørestilling. Opp/ned-gaffelen foran fra Showa har nå 260 mm vandringsvei (økt 10 mm) samtidig som innmaten er optimalisert for bedre kontroll ved alle typer underlag og hastigheter.
Bakkeklaringen har økt fra 270 til 275 mm, og akselavstanden har økt med 10 mm til 1 455 mm. Med 21 tommers hjul foran og 18 tommers hjul bak øker stabiliteten på røft underlag, og gjør det mulig å bruke mer offroad-tilpassede dekk hvis ønskelig.
Salen er montert i gummi for økt komfort, og fothvilerne har nå også påmontert gummi. Salhøyden er 890 mm, 10 mm høyere enn CRF300L og 5 mm lavere enn tidligere. Kjørestillingen har blitt subtilt endret: styret har blitt trukket litt tilbake, mens fothvilerne er senket og også flyttet tilbake, for å gjøre girskift i tunge terrengstøvler lettere.
Tilbehør
Utvalget av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for CRF300 RALLY består av en toppboks på 38 liter, bakre bagasjeholder og fester.
HØYDEPUNKTER
- Flere hestekrefter, økt dreiemoment
- Effektiv slureclutch
- Optimalisert girutveksling
- Større bensintank på 12,8 liter
- Forbedret LCD-instrumentering
- Mer komfortabel sal
- Lengre vandringsvei for støtdemperne
- Håndtering og smidighet er forbedret
- 4 kilo lettere enn forgjengeren
TEKNISK DATA
ColorDescription
Extreme Red
Cubic
286 cm3
Brand
Honda
CylindersQty
1
HP
27.3 HK
KW
20.1 kW
LicenceClass
A2
TransmissionType
manual
Consumption
0.31 l/mil
SeatHeight
890 mm
RpmMax
8500 o/min
TorqueMax
27 Nm
RpmMaxTorque
6500 o/min
Height
1415 mm
Length
2230 mm
Width
920 mm
Weight
153 kg
EngineType
Væskekjølt 4-takts, DOHC ensylindret
StartEngine
Elektrisk
DriveTrainType
Kjede
GearsQty
6
FueltankVolume
12.8 liter
BrakesFront
296 mm enkel, 2-stemplet kaliper
BrakesRear
220 mm enkel, 1-stemplet kaliper
SuspentionFront
43 mm opp/ned teleskopgaffel
SuspentionBack
Prolink
TyresFront
80/100-21M/C 51P
TyresBack
120/80-18M/C 62P