CMX500 REBEL S 2021

PRIS: 92.990,-


BESKRIVELSE


Rebel S modell. Motorsykler betyr så mye mer enn bare transport. Rebel går sine egne veier og er klar for alt eieren vil gjøre med den. 

Rebel er ustyrt med en parallelltwin på 471 kubikk og møter A2-kravene. Den kompakte cruiseren drar fordeler av oppgradert støtdemping, full LED-belysning, ny girindikator, slureclutch og en mer komfortabel sal. Nytt eksosanlegg sikrer at den oppfyller Euro5-reglementet.

S modellen har i tillegg sorte støtdemper beskyttelser, cafe racer frontlykt cover og sete med diamantsøm.

Motorsykkelen er slank, har lav salhøyde og er derfor enkel å håndtere ved lave hastigheter. Kjørestillingen er avslappet og nøytral.

Enkel og rå

Nøkkelordene som ble brukt under utviklingen av Rebel var SIMPLE og RAW. Resultatet taler for seg selv. Rebel ruller på fete dekk, det er en lav og slank bobber hvor føreren sitter «i maskinen». Fra alle vinkler oser den av individualitet. Passasjersalen og de bakre fothvilerne kan enkelt demonteres hvis man vil kjøre solo.

Motoren er hentet fra den sportslige CBR500R, men med tilpasset PGM-FI innstillinger for innsprøytning og ulike ventil- og tenningstider, er karakteren endret fra et høyt turtallsfokus til momentkraft langt lavere i registeret. Kraften leveres jevnt og lineært. Maksimalt dreiemoment er på 43,3 Nm ved 6 000 rpm og toppytelsen på 46 hestekrefter oppnås ved 8 500 rpm.

Klassisk og tidløs

En kul finesse er speedometeret med den kompakte 100 mm tallskiven med negativt LCD-display og blå bakgrunnsbelysning. Slående og effektivt. Tenningslåsen er som tidligere nedenfor bensintanken på venstre side. CMX500 har slureclutch noe som gjør giringen enklere. Betjeningen av clutchen er nå 30 prosent lettere enn tidligere.

Eksosanlegget er 2-1 og en ny LAF-sensor og forbedringer i lyddemperen hjelper Rebel med å nå Euro5-kravene. Lyden gir en pulserende følelse som står i stil med momentleveransene. Innstillingene til framgaffelen er optimalisert for bedre demping og en jevnere kjøreopplevelse. De doble demperne bak er nå nitrogen-fylte og her kan man justere forspenningen i fem nivåer.

Tilbehør

Utvalget av tilbehør har blitt utvidet til 2021 med nytt bagasjebrett, ryggstøtte, tankbeskyttelse og vindavviser. Nye salvesker og også tilgjengelig i tillegg til de eksisterende. Dessuten vil en egen versjon av sykkelen, Rebel S, tilbys med sotet frontlysdeksel, deksler og beskyttere i retrostil for gaffelen og en ny sal med spesiell diamantsøm.

HØYDEPUNKTER

  • Slank og lav bobber-stil
  • Gjennomført LED-belysning
  • Møter Euro5-kravene
  • Kan kjøres med A2-sertifikat
  • Ny slureclutch
  • 120 mm lyddemper i shotgun-stil
  • Oppgraderte støtdempere

TEKNISK DATA

Cubic

471 cm3


CylindersQty

2


HP

46 HK


LicenceClass

A2


TransmissionType

manual


Consumption

0.37 l/mil


SeatHeight

690 mm


TorqueMax

43.3 Nm


Height

1090 mm


Length

2205 mm


Width

820 mm


Weight

191 kg


EngineType

Væskekjølt DOHC 4-takts parallelltwin


Brand

Honda


DriveTrainType

Kjede


ColorDescription

Mat Axis Gray Metallic


GearsQty

6


Segment

Naked


FueltankVolume

11.2 liter


SuspentionFront

41 mm teleskopgaffel


SuspentionBack

Showa dobbel


TyresFront

130/90-16


TyresBack

150/80-16