CMX500 REBEL 2021
PRIS: 87.990,-
BESKRIVELSE
Motorsykler betyr så mye mer enn bare transport. Rebel går sine egne veier og er klar for alt eieren vil gjøre med den.
Rebel er ustyrt med en parallelltwin på 471 kubikk og møter A2-kravene. Den kompakte cruiseren drar fordeler av oppgradert støtdemping, full LED-belysning, ny girindikator, slureclutch og en mer komfortabel sal. Nytt eksosanlegg sikrer at den oppfyller Euro5-reglementet.
Motorsykkelen er slank, har lav salhøyde og er derfor enkel å håndtere ved lave hastigheter. Kjørestillingen er avslappet og nøytral.
Enkel og rå
Nøkkelordene som ble brukt under utviklingen av Rebel var SIMPLE og RAW. Resultatet taler for seg selv. Rebel ruller på fete dekk, det er en lav og slank bobber hvor føreren sitter «i maskinen». Fra alle vinkler oser den av individualitet.
CMX500 kommer i Matte Jeans Blue Metallic og Matte Axis Grey Metallic (tilgjengelig med fabrikkmontert tilbehørspakke i Rebel S). Passasjersalen og de bakre fothvilerne kan enkelt demonteres hvis man vil kjøre solo.
Motoren er hentet fra den sportslige CBR500R, men med tilpasset PGM-FI innstillinger for innsprøytning og ulike ventil- og tenningstider, er karakteren endret fra et høyt turtallsfokus til momentkraft langt lavere i registeret. Kraften leveres jevnt og lineært. Maksimalt dreiemoment er på 43,3 Nm ved 6 000 rpm og toppytelsen på 46 hestekrefter oppnås ved 8 500 rpm.
Klassisk og tidløs
En kul finesse er speedometeret med den kompakte 100 mm tallskiven med negativt LCD-display og blå bakgrunnsbelysning. Slående og effektivt. Tenningslåsen er som tidligere nedenfor bensintanken på venstre side. Til 2020 er det montert en ny slureclutch som gjør giringen enklere. Betjeningen av clutchen er nå 30 prosent lettere enn tidligere.
Eksosanlegget er 2-1 og en ny LAF-sensor og forbedringer i lyddemperen hjelper Rebel med å nå Euro5-kravene. Lyden gir en pulserende følelse som står i stil med momentleveransene. Innstillingene til framgaffelen er optimalisert for bedre demping og en jevnere kjøreopplevelse. De doble demperne bak er nå nitrogen-fylte og her kan man justere forspenningen i fem nivåer.
Tilbehør
Utvalget av tilbehør har blitt utvidet med nytt bagasjebrett, ryggstøtte, tankbeskyttelse og vindavviser. Nye salvesker og også tilgjengelig i tillegg til de eksisterende. Dessuten vil en egen versjon av sykkelen, Rebel S, tilbys med sotet frontlysdeksel, deksler og beskyttere i retrostil for gaffelen og en ny sal med spesiell diamantsøm.
HØYDEPUNKTER
- Slank og lav bobber-stil
- Gjennomført LED-belysning
- Møter Euro5-kravene
- Kan kjøres med A2-sertifikat
- Ny slureclutch
- 120 mm lyddemper i shotgun-stil
- Oppgraderte støtdempere
TEKNISK DATA
Cubic
471 cm3
CylindersQty
2
HP
46 HK
LicenceClass
A2
TransmissionType
manual
Consumption
0.37 l/mil
SeatHeight
690 mm
TorqueMax
43.3 Nm
Height
1090 mm
Length
2205 mm
Width
820 mm
Weight
191 kg
EngineType
Væskekjølt DOHC 4-takts parallelltwin
Brand
Honda
DriveTrainType
Kjede
ColorDescription
Mat Axis Gray Metallic, Mat Jeans Blue Metallic
GearsQty
6
Segment
Naked
FueltankVolume
11.2 liter
SuspentionFront
41 mm teleskopgaffel
SuspentionBack
Showa dobbel
TyresFront
130/90-16
TyresBack
150/80-16