CMX1100 REBEL 2021

PRIS: 181.990,-


BESKRIVELSE


Hondas unike CMX500 Rebel får nå et større søsken basert på den samme formelen - klassisk bobber med en moderne vri. Nye CMX1100 Rebel byr på kraftig ytelse fra den store parallelltwin-motoren, fyldige eksostoner og topp moderne elektronikk med blant annet ulike kjørenivåer.

Den A2-tilpassede CMX500 Rebel ble lansert i 2017 med banebrytende ideer myntet på yngre førere hvor motorsykkelen er en livsstil, en holdning og et uttrykk for individuell identitet. Modellen ble en stor suksess, og i 2019 var Rebel den tredje mest solgte custom-maskinen i Europa.Ved å ta essensen av det som har gjort den CMX500 så spesiell, og legge til mer ytelse, mer karakter og et vell av Hondas mest avanserte teknologi, tilbyr nye CMX1100 Rebel et steg opp. Den vil nok også fange interessen til motorsyklister fra andre segmenter som ønsker å skille seg ut.

Dobbel personlighet

CMX1100 Rebel er designet for rolig og avslappet cruising, men også for å tilby en spennende kjøreopplevelse når en herlig svingete vei presenterer seg. Førere som beveger seg opp fra mindre sykler, vil sette pris på de håndterbare dimensjonene og vekten (salhøyden er bare 700 mm), mens mer erfarne førere vil finne stor glede fra chassisets håndteringspotensiale, stiv stålrørsramme, gode støtdempere og effektive bremseegenskaper.

Som en bobber fra det 21. århundre viser Rebel 1100 en nedstrippet og minimalistisk stil på en fyldig og muskuløs måte. Stålskjermer foran og bak sitter over noen fete dekk og den runde frontlykten blander retro-utseende med den nye skolens LED-pærer. En ny LCD-instrumentering er på plass, og en praktisk USB-C-lader er montert under salen.

Kraftig og effektiv motor

Parallelltwin-motoren på 1084 kubikk er basert på den som ellers sitter i eventyrmaskinen CRF1100L Africa Twin. I Rebel-utførelse har den SOHC-baserte motoren med 8 ventiler imidlertid fått endret karakter og egenskaper for å bedre passe til sine nye cruiser-oppgaver. Resultatet er supersterke krefter i det nedre turtallsregisteret og en kraftig punch i midtregisteret. Toppeffekten på 87 hestekrefter inntreffer ved 7 000 rpm, mens maksimalt dreiemoment på 98 Nm kommer ved 4 750 rpm. Med 32 prosent ekstra svinghjulsmasse, er ikke responsen ved lavt turtall bare ekstremt sterk, men den leveres også med ekte karakter.

Den kompakte motoren styres av Throttle By Wire (TBW) og føreren kan velge mellom de tre kjørenivåeene Standard, Rain og Sport i tillegg til User - hvor man kan skreddersy motorens ytelse og egenskaper til sine egne preferanser. Nye Rebel kommer med manuell girkasse eller den automatiske Dual Clutch Transmission (DCT) - begge med seks gir.

Enkel, rå og muskuløs

CMX1100 Rebel har et enkelt, rått og «ubehandlet» utseende. Den er lang og lav, har smal kropp og en tofarget 13,6 liter stor bensintank. Salen er utformet for å gi støtte under hard akselerasjon, men med myk tetthet for komfort. Rebel-føreren kan kjøre alene eller med passasjer, ettersom passasjersalen enkelt kan monteres/demonteres. Under salen er det et 3 liter stort oppbevaringsrom.

Cruise control er montert som standard og den nye rebellen kommer også med tre nivåer av Honda Selectable Torque Control og Wheelie Control. Den kjøreklare vekten er fra 223 kilo.

Tilbehør

Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for den helt nye Rebel 1100. Dette er gruppert i to kategorier:

STREET

Vattert sal - Standard/fremre erstatningssett svart/brune seter, bakre stativ (solo), tankbeskyttelse, vindskjerm til frontlykt, kort forskjerm og hjulstriper.

TOUR

Vattert sal - Standard/fremre erstatningssett svart/brune seter, ryggstøtte for passasjer, bakre stativ, salveske og vindskjerm.

HØYDEPUNKTER

  • Rå og muskuløs fremtoning
  • Full LED-belysning
  • Cruise control
  • Ny LCD-instrumentering
  • USB-C-ladekontakt
  • Tre ulike kjørenivåer, pluss muligheter for skreddersøm
  • Honda Selectable Torque Control
  • Wheelie Control
  • Kraftig og momentsterk motor
  • Også tilgjengelig med Dual Clutch Transmission

TEKNISK DATA

ColorDescription

Boedeaux Red Metallic, Gun Metal Black Metallic


Cubic

1084 cm3


Brand

Honda


CylindersQty

2


HP

87 HK


KW

64 kW


LicenceClass

A


TransmissionType

manual


Consumption

0.49 l/mil


CO2perKM

114 g/km


SeatHeight

700 mm


RpmMax

7000 o/min


TorqueMax

98 Nm


RpmMaxTorque

4750 o/min


Height

1115 mm


Length

2240 mm


Width

853 mm


Weight

223 kg


EngineType

Væskekjølt 4-takts, 8-ventils SOHC parallelltwin


StartEngine

Elektrisk


DriveTrainType

Kjede


GearsQty

6


FueltankVolume

13.6 liter


BrakesFront

330 mm enkel, 4-stemplet kaliper


BrakesRear

256 mm enkel, 1-stemplet kaliper


SuspentionFront

43 mm teleskopgaffel, justerbar forspenning


SuspentionBack

Dobbel piggyback, justerbar forspenning


TyresFront

130/70B18 M/C


TyresBack

180/65B16 M/C