CB500X 2022

PRIS: kommer,-


BESKRIVELSE


2022-modellen av Hondas A2-kompatible minieventyrer mottar store ytelsesfokuserte forbedringer ledet av Showa 41mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BP) USD-gaffel, doble skivebremser og radialmonterte kalipere foran. Andre nyheter er lettere svingarm, nye innstillinger for bakdemperen, redesignet forhjul, lettere radiator og forbedret motorkarakter i tillegg til kraftigere LED-belysning.

Eventyreren CB500X - opprinnelig lansert i 2013 sammen med den nakne CB500F og oppgraderte CBR500R - bringer crossover-eventyrstil til Hondas morsomme tosylindrede «lette mellomvekt»-trio. Det er en motorsykkel som fortsetter jobben med å være ekstremt kompetent og tilpasningsdyktig i bruk for et bredt utvalg av eiere.

CB500X egner seg godt til alt fra urban pendling til spenstige helgeturer. Den lange vandringsveien for støtdemperne øker komforten på ujevnt underlag, mens den oppreiste kjørestillingen gir både komfort og et bredt synsfelt for føreren. Med andre ord, CB500X har vist seg å være en allsidig følgesvenn i alle forstander av begrepet.

Utstyrt med kvalitetsdempere
Etter å ha bevist sin popularitet i nesten et tiår, mottar den til 2022 høykvalitets frontfjæring i form av Showa 41 mm SFF-BP USD-gaffel, pluss to Nissin-bremsekalipere som griper om 296 mm store bremseskiver. I tillegg kommer en ny og redesignet lett svingarm, nytt forhjul og andre detaljoppdateringer, inkludert en slående ny farge og fet ny grafikk. En nydesignet kjedebeskytter kompletterer det nye utseendet.

Vektforholdet er også justert på 2022-utgaven av CB500X. Nå er forholdet foran/bak på 48,7/51,3 sammenlignet med forrige utgave på 48/52. Den kjøreklare vekten er 199 kg. Den 8-ventilers væskekjølte parallelltwinen leverer en velproporsjonert balanse mellom fysisk størrelse og villig, fornøyelig kraftuttak. Toppeffekten inntreffer ved 8 600 rpm og maksimalt dreiemoment på 43 Nm leveres ved 6 500 rpm. Hjelpe- og slureclutch ble introdusert i 2019 og forenkler oppgiringer samt jevner ut harde nedgiringer.

Letthåndtert og sparsommelig
Salhøyden er på 830 mm, mens akselavstanden på 1 445 mm gir en kvikk, men likevel tillitsvekkende styring. Bensintanken rommer 17,5 liter, og med motorens utmerkede lave forbruk på 0,36 liter per mil, kan man kjøre hele 485 kilometer per tank. Vindskjermen har to tilgjengelige høydeinnstillinger - 1445 mm og 1410 mm og gjør det komfortabelt å kjøre i motorveihastigheter. Den markante frontlykten er nå enda mer gjennomtrengende med ekstra kraftige lysdioder, pluss at det er ekstra synlighet fra posisjonslys.

Tilbehør
Det er et stort utvalg av Honda Genuine Accessories tilgjengelig for 2022-utgaven av CB500X.

Midtstøtte, vindavvisere, håndbeskyttere, varmehåndtak, 35 liters toppboks, bagasjebærer, sideveskebærer, sidekofferter, motorbeskytter, tåkelys, tankveske, salveske, ladekontakt, vindskjerm, hjulstriper og tankbeskytter.

HØYDEPUNKTER

  • Sterk og tøff eventyrer
  • LCD-instrumentering med girindikator
  • Kraftige LED-baserte lys
  • Assist og Slipper-clutch
  • 19 tommers hjul foran
  • Sportslig lyd fra dobbel lyddemper
  • Oppfyller EURO5-miljøkravene
  • Hele 485 kilometers rekkevidde per tank
  • Kvalitetsdempere
  • Ny radiatordesign

TEKNISK DATA

ColorDescription

Grand Prix Red, Mat Gunpowder Black Metallic, Pearl Organic Green


Cubic

471


CylindersQty

2


HP

47


KW

35


LicenceClass

A2


TransmissionType

manual


Consumption

0.36


CO2perKM

82


SeatHeight

830


RpmMax

8600


TorqueMax

43


RpmMaxTorque

6500


Height

1410


Length

2153


Width

830


Weight

195


EngineType

Væskekjølt 4-takts, parallelltwin


StartEngine

Elektrisk


DriveTrainType

Kjede


GearsQty

6


FueltankVolume

17.5


BrakesFront

Doble 296 mm, 2-stemplet kaliper


BrakesRear

240 mm enkel, 1-stemplet kaliper


SuspentionFront

41mm teleskopgaffel, justerbar forspenning


SuspentionBack

Enkeldemper med justerbar forspenning i 5 trinn


TyresFront

110/80R-19M/C (59H)


TyresBack

160/60R-17M/C (69H)